esmaspäev, 19. august 2013

LIFE IN HOLLAND

Mõtlesin, et oleks hea kirjeldada ka natuke seda, milline siis elu Hollandis hetkel välja näeb.
Esiteks, tundub et kirjelduses on üks pereliige välja jäetud. Nimelt põhimõtteliselt elab siin majas lisaks emale, isale ja kahele õele ka õe Karlijni poiss Jeroen. Põhimõtteliselt, ehk siis ta on siin ööbinud nii mitu ööd kui mina olen laagrist tagasi olnud ja Karlijn on oma reisilt Kreekast tagasi. Nagu ma olen aru saanud, siis Hollandis või noh, siin külas ja ka ümbruskonnas on selline asi tavaline ja üleüldse inimesed jalutavad üksteise majadesse suvalisel hetkel sisse ja see on kõik OK. Aga igatahes edasipidi, kui ma kasutan sõna "pere", siis tõenäoliselt kuulub ka Jeroen selle mõiste alla.
Nii, aga asun siis elukese juurde. Pühapäeva hommikuti söövad kõik koos hommikust, teistel päevadel süüakse hommikust siis, kui ärgatakse ja kõik söövad põhimõtteliselt erineval ajal. Hommikuks süüakse saia või röstsaia selliste lahedate asjadega nagu mingid šokolaadipudi asjad või tuhksuhkur. Väga kummaline, aga hea.
Selline näeb siis välja minu hommikusöök. Teine variant on süüa "Vla"d, mis on siis magus jogurt. Ka väga hääää.
Päevad on väga västiavad, nagu meid mitu korda on ette hoiatatud. See on vist eelkõige sellepärast, et 90% ajast räägivad kõik omavahel hollandi keelt, mina mittemidagi aru ei saa, aga üritan alati vestlusele keskenduda ning pole üldse harjunud sellega, et peav kogu aeg mõtlema pingsalt, mida räägitakse. Olen aru saanud, et ka teisel vahetusõpilastel on sama asi. Kuid see on hea, õhtul jääb ruttu magama!
Veel, kohvi juuakse siin väga palju, mis mulle väga meeldib. Pere ütles samuti, et nädalavahetusel süüakse "light meali", ehk siis nende mõistes mitte väga palju....See on kolmekäiguline õhtusöök. Aga ega ma ei kurda, süüakse küll natuke veirdaid asju, kuid need on kohutavalt head. Veirdad? Müslit süüakse magustoiduks õhtul. Aga tegelikult on mingi peresisene nali kujunenud nüüd, kõik alati küsivad mult õhtul:"Inger, you want a Vla-Flip?". See on esimene toit, mis nad mulle selgeks õpetasid. See on ka selle magusa joguritga pudingilaadne asi, mis on kohutavalt hea.
Ülihea toiduna läheb muidugi arvesse ka stroopwafel, mis on vahvel meega. Kõik on seda kindlasti kunagi söönud, aga siin saab seda kogu aeg.
 
Pühapäeviti süüakse õhtust teleka ees, sest siis on telekas parajasti käimas nädala jalka kokkuvõtted. Meie perega oleme kõik Ajax Amsterdami poolt ja nad seletasid mulle, et Feyernoord on suur rivaal ja nende poolt ei tohi kohe kindlasti mitte olla :D
Aga veel on perel kombeks käia iga esmaspäeva õhtu vanaema juures õhtust söömas, sest umbes aasta tagasi suri vanaisa ära ja see traditsioon loodi selleks, et vanaemal ei oleks liiga üksik olla. Mulle väga meeldib seal käia, sinna saab rattaga 10 minutiga kohale ja üleüldse mulle meeldib siin rattaga igale poole sõita, lihtsalt liiklusreeglid tuleb selgeks saada ja käega peab kogu aeg näitama, kuhu pöörata tahad.
Täna näiteks käisime rattaga linnavalitsuses ja registreerisime mind linnakodanikuks, siis panime mulle OV-kaardile ehk siis ühistranspordikaardile raha peale, et sellega rongiga või bussida sõita. Käisime ka postkontorist ja pangast läbi ja ausalt see linnake on väga ilus!
Eile aga see-eest kohtusin suurema osa suguvõsaga, sest oli babyshower ühele nunnule beebikesele. Sinna sõitsime ka rattaga, aga see oli juba natuke kaugemal, mingi 35 minutit rattaga. Väga mõnus.
Elu on siiamaani olnud väga mõnus ja homme või ülehomme läheb Joke vaatama mu kooli, et kas kõik on korras ja nii edasi. Jalgpallitrenni veel läinud ei ole, aga pidime tegelema sellega see nädal, nii et pöidlad pihku!!!
                                                                    Linnavalitsuses
Vanaema juures. Karkudega poiss ongi Jeroen, kes vigastas end mingil jalkavõistlusel (ta on väravavaht oma meeskonnas).
 
Aga jep, varsti jälle?
Inger

Kommentaare ei ole: